Předmětem veřejné zakázky je uzavření rámcových smluv na poskytování služeb v oblasti marketingové, mediální a PR kampaně směřujících ke komunikační podpoře kvalitních potravin na období 2 let od podpisu smlouvy. Předpokládaná hodnota zakázky 298 milionů Kč je součtem předpokládaných hodnot jednotlivých částí a opčního práva. Zadávání dílčích zakázek na základě rámcové smlouvy umožňuje v čase pružně reagovat na aktuální situaci na trhu, na změny v oblasti nákupu médií a reklamních a informačních aktivit i na vývoj nákupního chování obyvatelstva. SZIF bude na základě uzavřených rámcových smluv zadávat dílčí zakázky na požadovaná plnění.
Nové pojetí zadávacího řízení spočívá také v tom, že se nesoutěží jako komplexní zakázka, ale je rozděleno na více částí:
Agentury mohou podávat nabídky na každou část zvlášť, nebo na všechny části. Toto rozdělení umožní přihlášení více firem, které se do předchozích zakázek v minulých letech nemohly přihlásit z důvodu jejich užší specializace. V rámci jednotlivých zakázek je tak lépe nastaven poměr cena/výkon s ohledem na předmět dílčí zakázky, než když byla soutěžena souhrnně jako celek. Přihlásit se mohou všechny agentury, které splní předpokládaná základní kvalifikační kritéria. Ta jsou nastavena nediskriminačně tak, aby se zadávacího řízení mohly zúčastnit všechny agentury, které budou schopny zvládnout zakázku jak po stránce odborné, tak i finanční.
Soutěží se tzv. nápad, vlastní nákupy médií budou probíhat otevřeným způsobem prostřednictvím elektronického tržiště jako jednotlivé veřejné zakázky. Vycházíme tak vstříc požadavkům agentur a odborné veřejnosti, aby se při hodnocení veřejných zakázek s tématikou marketingové komunikace kladl vyšší důraz na složku kreativní.
Lhůta pro podání nabídek končí 25. května 2015 v 10 hodin.
Výběrová řízení bude hodnotit minimálně 9členná komise odborníků na marketing a právo z řad Ministerstva zemědělství ČR, SZIF, Potravinářské a Agrární komory, akademické a novinářské obce. Takto sestavená komise zajistí maximální transparentnost a nestrannost hodnocení.
Na základě rozhodnutí Komise EU byly k 31. prosinci 2014 ukončeny všechny režimy podpor na dobu neurčitou, mezi které spadala i podpora značky KLASA. Bylo nutné nově zahájit proces notifikace nového propagačního programu, jehož smyslem bude především edukace v otázkách kvality potravin, seznámit zákazníka s odpovědí na otázku „co je tou kvalitou, která se mi vyplatí, a jak ji jednoduše poznám“. Čeští spotřebitelé jsou při nákupu potravin stále primárně orientováni pouze na cenu bez toho, aby ji poměřovali s odpovídající kvalitou potravin, případně neumí kvalitu dostatečně definovat a rozpoznat. Výsledkem úspěšné komunikace bude stav, kdy zákazník při nákupu preferuje potraviny s garantovanou kvalitou a vytváří tím tlak na prodejce, aby měli ve svých prodejnách co největší šíři takových produktů k dispozici.
Zadávací dokumentace je k dispozici na: www.sluzby.e-zakazky.cz.